Založit webové stránky nebo eShop
 

Rc auto-Jakubčovice nad Odrou

DamLoreho Rc
DamLoreho Rc...

Ahoj, jsem jedním z modelářů z vedlejšího města (konkrétně z Fulneku), jmenovaných v úvodu tohoto webu a protože jsem byl požádán o pár řádek za účelem rozšíření obsahu tohoto webu, napíšu sem něco málo o svých hračkách.

Můj první model je 1:18 monster truck  Mini LST od americké firmy Losi, které je v podstatě zmenšenou elektro verzí jejich  velmivydařeného obr-spalováku LST. Recenzi na tento model, která mě přesvědčila pro koupi, najdete zde (v angličtině)

 
Tuto káru vlastním od jara roku 2006 a stále ji mám stejně rád, jako když jsem si ji pořídil. I když má dnes za sebou mnoho tuningových změn, tak až na 2 prasklé ramena, které už byly hodně vydřené a na přední nápravě jsou opravdu na ráně, a na jedno kolo, které mi při zimním ježdění prasklo (plast prokřehnul a pak stačilo opravdu málo, narozdíl od léta), mi vlastně odešlo jediné a to jedno ze serv řízení. Veškerý další tuning a úpravy plynuly z použití dalších tuningových dílů anebo z mé ujetosti pro tento model.
Dnešní vzhled této malé rakety je o dost jiný, ale největší změny jsou ty, které hned nepraští do očí, nebo nejsou z fotek patrné. Dalších pár fotek z různých částí proměn a ježdění nazdete na odkazu.


Tuning: změna RC soupravy na Graupner SX-6 Pro-Sport, pohon z původních 2 stejnosměrných motorů změněn na střídavý motor Wraith 7k (7000 ot./volt, což dělá nějakých 50 000 ot./min. na 2-článek Lixx) ,regulátor Quark 33A Pro Car, původní NiMH baterky vyměněny za dvoučlánkové Li-Ion 1300mAh a Li-Pol 1450mAh, tuningová spojka Dual Disk slipper, původní no name serva vaměna za Hitec HS-65MG s kovovými převody (tah každého 2,2kg), tvrdší servo savery, titanové spojovačky řízení, kola pro modely 1:10 (disky HPI Super star, gumy Pro-Line Dirt Hawg I, 12mm duralové adaptery Hot Racing), CV poloosy, kovové nápravové diferenciály Losi (olejem laditelné), kuličkový středový diferenciál, tlumiče stylu piggyback od Team Integy a výměna původních nápravových ramen + C-hubů za bytelnější z verze Mini LST 2
I když je model vybaven opravdu silným pohonem, je veškerý tuning zaměřen především na co nejlepší jízdní vlastnosti v terénu, než na zdolávání rychlostních rekordů. Převod je nastavený na dost "pomalou" jízdu, protože v terénu se maximálky dosáhnout většinou nedá. I přes toto nastavení maximální rychlost pohybuje odhadem někde kolem 45-50km/h a rezervy jsou značné.
BlueBoard.cz


Další auto jsem si pořídil za účelem vstupu do světa crawlingu, byl Wheely King 4x4. V  té době bylo pořízení továrního crawlera finančně ještě velmi náročná záležitost, když jediný model, který se v té době dal u nás koupit byl Axial AX10 Scorpion, který stál přes 9 000,.- Kč. Proto jsem po prohledání různých článků a fotek, nejčastěji na rccrawler.com, začal svého Wilíka pomalu předělávat na crawlera, což obnášelo z počátku jen
"drobné" obměny, jako umístění pohonné baterie nad přední nápravu, vyrobení držáku serva řízení na přední a posléze i na zadní nápravu, změnu převodů za pomalejší a hlavně výměnu pohonu za kombo Novak Rooster crawler edition s motorem Fifty five.


Výsledek nebyl špatný, ale pořád to nebylo ono, protože originální kola jsou vyrobené z tvrdé gumy a ani vzorek není pro lezení kdo ví co a tak přišla na řadu koupě lepších gum, k tomu vhodných disků, s tzv. Beadlock systémem, které jsou užší, než většina jiných disků této velikosti a navíc se gumy na ně nelepí, ale jsou stažené prstenci na čelech disků, které drží na šroubech a tak není problém je kdykoliv měnit, nebo upravovat množství zátěže v kolech samotných. To ale taky nestačilo, protože jsem byl nespokojený s jevem, kterým trpí snad všechny auta s pevnými nápravami, poháněné centrální převodovkou, tedy naklánění podvozku při výjezdech a tak jsem se začal zabývat myšlenkou na razantní změnu celé konstrukce podvozku.
Tento problém měla vyřešit konstrukce inspirovaná podvozkem Stick, který je velmi jednoduchý, co do konstrukce, ale taky velmi schopný co do vlastností. Jediné, co byl trochu problém bylo, ře tento je určen pro nápravy hnané vlastním motorem a převodovkou (např. z Clod Bustera od Tamiye), zatím co já jsem musel konstruovat na centrální pohon. Tak se stalo, že na svět přišel můj WK-S Hybrid 4x4x4.

 
     
Protože jsem si pořídil jiný model crawlera, který už má motor na každé z náprav, zvažuji buď prodej tohoto výtvoru, anebo jeho přestavbu ne něco méně radikálního, čímž bych si ukrátil dlouhou chvíli v dobách, kdy se nedá moc jezdit. Ještě uvidím...

Tuning: motor Novak Fifty five (v záloze mám motor Integy 65 závitů), regl Novak Rooster crawler edition. 2 tlumiče typu piggyback od 3 Racing, disky 2.2" Beadlock od Axial, 2 serva Hitec HS-5645MG Digital (kovové převody, tah 12,1 kg při 6V), kardany z Reva od Traxxas, převod - spur 96 zubů, pastorek 15 zubů, linky vlastní výroby (koncovky z Reva, závitová tyč M6, hliníková trubka 6x4 mm, šasí vlastní výroby (uhlíková trubka 10x8 mm, duralové držáky tlumičů)


Zatím posledním přírůstkem ze světa RC aut (protože se krom aut věnuji také létání)je crawler Berg 2.2, což je doslova pavouk, celý v kovu, který k špičkovému ježdění potřebuje jen osadit elektronikou, boudou a obutím (jde o kit, takže toto není součástí a pak už se dá velmi skvěle jezdit.

   
 Auto je poháněno z 2S Li-Pol baterie 1700mah, regl je opět Novak Rooster crawler edition a motory jsou 80-ti závitové od Team Atlas. Kastle je ručně stříkaná na zakázku (obrázek na kapotě není nálepka, stejně jako imitace rzi a nýtovaných plátů plechu), a jde o model Rock Steady od JConcepts. Gumy jsou Badlands 2,2" od Pro-Line a servo (zatím je řízena pouze přední náprava, ale o té zadní už uvažuji) je od Thunder Tiger s tahem 14,5 kg a rychlost 0,10s při 6V. Dalších pár fotek mého Berga můžete vidět zde, ale jde o fotky z první jízdy, takže brzy již nemusí být aktuální.
Tuning: Jedinými úpravami, které jsem na Bergu zatím udělal, bylo otočení tlumičů tělem dolů a odstranění horního plata z šasí, abych co nejvíce snížil těžiště, navrtání disků, aby kola byly s vložkami měkší a na přední disky jsem před obutím gum nalepil pomocí oboustranné pásky závaží, aby těžiště bylo především na přední nápravě (pro šplhání do svahů je to nutnost).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



TOPlist
 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek