Založit webové stránky nebo eShop
 

Rc auto-Jakubčovice nad Odrou

Tunnig / Opravy

Nejlepšího výkonu rc dosáhneme zakoupením speciálně vyrobených tunningových dílů na tento podvozek.Není to sice zrovna dvakrát levné, ale je nutno si říct, že bez těchto doplňků nebudeme moct nastavovat odklony,zavešení... Ale úplně prvním tunningem je asi u každého výměna plastových kluzných ložisek ,,shitů" za mnohem kvalitnější kuličkové ložiska.

Spodní výztuha podvozku - Vytáhneme tlumiče,kola a obkreslíme si na plech podvozek. Poté si podle nákresu plech vystříhneme nůžkami na plech. Jen si raději nejprve zkontrolujte v jakém jsou stavu, protože ty naše byli již tupé a volné jak... Ale i tak to svůj účel splnily. Plech vybereme nejlépe pozink, či nerez, v každém případě ale žádný obyčejný (tzv. černý(plech, aby podvozek nerezivěl a raději menší tlošťku, kvůli menší hmotnosti). Vyvrtáme do něj tři dírky na šroubky, což bohatě stačí, aby plech dobře držel. Po každé jíždě je dobré plech vytáhnou a zkontrolovat, jestli se kraje nezkosili směrem dolů. Tím předejdem problémům se zadrháváním o povrch při jízdách. 

Driftovací kola - Použijeme pvc trubku, kterou samozřejmě vybereme přesně podle rozměrů orig. disku. Vyřežeme ji a nalepíme na disk. Tak ušetříme spoustu peněz oproti nakupování origo kol (i když jízdní vlastnosti nejsou zcela stejné). Podrobný návod zde.

Beztyčková kastle - Použijeme buď magnety,nebo suchý zip. Dle mě je lepší suchý zip takže, na místo kde doteď vedly otvorem sloupky skrz kastli nalepíme dovnitř nějaký lepidlem (co neleptá lexan) suchý zip. Ve vnitřku kastle nalepíme zip na zkrácené sloupky (zkrátíme je podle potřeby). Tak to uděláme jak vepředu tak i vzadu.

 

Nástřik karosérie - Obecně platí že se má nástřik provádět ve více jemných vrstvách, než třeba jednu souvslou, ale vždy raději méně, než více, aby se barva po karambolech neloupala a vůbec při tom nevadí, že se nám zdá při pohledu z vnitřní strany průsvitná, protože z venku to už vidět není. Vřele doporučuji si výsledky stříkání jednotlivých vrstev a spolehlivosti maskování nejprve ověřit na odstřižcích lexanu.

Nejprve ji tedy vystřihneme na hrubo z výlisku a pak podle obrysu nejlépe nůžkami na lexan (pokud je nemáme, jde kastli i pomalu a v několika krocích vyřezat skalpelem, nebo jiným ostrým nástrojem), pozor ale dávejte na to, ať nepoškodíte horní krycí vrstvu, která kastli chrání z venčí při stříkání proti nechtěnému nanesení barvy z venčí a taky aby vám při této práci kastle nepraskla, nebo jste ji neublížili jinak. Oblouky blatníků doporučuji ale vždy řezat skalpelem nebo vykružovákem, abyste v nich nenapáchali nůžkami více škody, než užitku a nakonec je nutno celou obvodovou hranu obrousit smírkovým papírem, kterým se zahladí zástřihy a ostré hrany, od kterých by pak mohlo docházet k praskání barvy, nebo hůř, celé kastle. Vystřiženou kastli potom přiložíme na připravený podvozek, abychom si mohli z venku na kastli poznačit místo, kam uděláme díry pro sloupky držící kastli, popř. anténu (po nastříkání nevidíme, kam díry potřebujeme umístit. Otvory je nejlepší dělat přímo nástrojem pro to určeným (dnes se dá sehnat už za cca 300-400 Kč a doma se rozhodně neztratí, obzvláště když jsou kastle v podstatě spotřební zboží), nebo se dá udělat díra jakýmkoliv špičatým předmětem a kulatým jehlovým pilníkem pak otvory dodělat na potřebný průměr. Osobně bych ale doporučil si středy děr jen opravdu dobře vyznačit a dělat je až po nástřiku, aby se skrz ně nedostala barva na vnější, pohledovou stranu.

Po této přípravě kastli umyjeme od všech nečistot a mastnoty jarovou vodou (lexan zevnitř, tvrdé ABS kastle samozřejmě z venčí) a potom papírovými ručníky nebo fénem zcela vysušíme. Někdy se dokonce používá pro lepší přilnutí barvy na lexan jemné zdrsnění ploch třeba velmi jemným smírkovým papírem, nebo tou drsnější stranou houby na mytí nádobí, což způsobí jemné rýhy, které se pak perfektně zalijí barvou, takže z venku není vůbec poznat, že tam nějaké zdrsnění někdy bylo (tohle bych ale raději doporučoval jen u jednobarevných kastlí). Potom opět nezapomeňte kastli umýt od mastnoty a jemného brusu. Pokud kastli stříkáme více barvami, je třeba mít na paměti, že při provádění maskování pro jednotlivé vrstvy (maskovací páskou, nebo tekutou gumou) je nutné neumastit vnitřní plochy, aby barva dobře držela a maskování děláme tak, abychom vždy stříkali barvy od nejtmavějších po světlé (musí jít postupně podle volených barev odstraňovat), kvůli optimálnímu krytí a aby nám světlé barvy neměnily odstíny podle barvy další vrstvy (u kastlí z ABS je pochopitelně postup opačný). V případě, že budete maskování vyřezávat to krycí vrstvy skalpelem, tak používejte vždy opravdu ostrý nástroj, abyste na něj nemuseli při práci tlačit, protože lexan je v různých místech jinak tlustý a hlubší zářez v namáhaném místě může být pro kastli osudným hned po prvním větším nárazu.

První vrstva by měla být vždy co nejjemnější, vlastně jde jen o poprášení barvou, bez souvislých vrstev a teprve po úplném zaschnutí pokračujeme v nanášení dalšího rozprachu. Pozor na prskance, které jsou vidět obzvláště v přechodech barev, proto vždy mějte čistou trysku (sprej čistěte po každém stříkání krátkým stiskem trysky při otočeném spreji). Vždy mějte na paměti, že  že nakonec byste měli kompletní kastli zaprášit bílou barvou, která zvýrazní doteď mdlé barvy a celé dílo završí. Pozor, u metalízy se doporučuje na poslední, zvýrazňující vrstvu, použít stříbrnou, nebo paradoxně černou barvu a opět platí, že nesmí jít o souvislou vrstvu, protože ta má tendenci při každém zapružení kastle praskat a loupat se. Kvůli krycí vrstvě bych doporučoval nepřehánět to s počtem vrstev a taky by asi nebylo od věci chránit už "hotové" plochy (v případě nástřiku více barvami), aby se na nich netvořily další nechtěné vrstvy, které by mohly způsobovat loupání barvy z kastle. Když je pak nakonec kastle hotová a zaschlá, stáhneme z ní vnější krycí fólii, dozdobíme podle vkusu nálepkami a hurá na trať!


Výroba kuželů pro vytičení tratě - Já jsem použil krabičku na cd a jako závaží do ní můžete použít cokoliv vás napadne. Já jsem použil staré vybité tužkové baterie.Osm jsem jich sekunďákem nalepil na to průhledné víko a dvě na spodek do místa,kde na horním víku nejsou nalepeny žádné baterie. Tato práce mi trvala cca šest minut a výsledek funguje rozhodně perfektně.Fotky tohoto výtvoru naleznete zde.

Lepší zatáčení, zmenšení vůle kol - Určitě bych doporučoval zakoupení alu řízení, buď již celé sady nebo alespoň některých důležitých částí.

 

(TT-042BU) TT-01 Alloy Bearing Steering          

Já jsem zatím zakoupil jen ty 2 páky od firmy GPM. Dlouho mi trvalo než jsem přišel na to, jak je do podvozku zapasovat, protože do otvorů v nich nepasovali zlaté trubičky (kluzná ložiska), takže jsem nakonec musel propilovat dírky v původních plastových dílech a na RC opět vytrimovat řízení.

K lepšímu zatáčení a celkově lepšímu chování modelu je potřeba vyměnit původní třecí tlumiče za olejové. Při výběru ale věnujte pozornost zkušenostem ostatních lidí, abyste nekoupily stejné zmetky, jako jsou ty od GPM, které tečou. Zde bych volil raději třeba i kvalitní plastové, než předražené a netěsné kovové šunty. Také vložky do pneumatik zlepší vlastnosti modelu a rovnoměrné sjíždění vzorku na pneu.

Nastavitelné odklony určitě využijete pokud nejste spokojeni s chováním vašeho modelu v zatáčkách, obzvláště pokud potřebujete zvýšit grip.

Abychom mohli dát silný motor - Chceme-li zvýšit výkon výměnou motoru, měli bychom mít nejdříve dobře nastavený podvozek, aby se z auta nestala jen další neřiditelná střela a pak je také nutno věnovat pozornost správnému výběru motoru, aby ho regulátor utáhl. Obecně platí, že čím nižší je počet závitů, tím vyšší jsou otáčky (ale taky menší točivý moment), jenže taky tím stoupá proudový odběr motoru, což klade velké nároky nejen na baterky (ty musí umět takové proudy dodat a taky se tím snižuje doba jízdy). Na výkonné motory musí být samozřejmě zvolen taky patřičný regl podle požadovaného počtu závitů motoru, tedy udávaný minimální počet závitů pro zatížení reglu musí být vždy nižší, než počet závitů motoru, aby nedošlo k spálení regulátoru. Při nedodržení této zásady nejen že nepomůžou přídavné chladiče (možná tak jedině dusíkové), ale v každém případě vám určitě nebude uznána případná reklamace.

Pokud jde o volbu motoru pro drift, tak tam rozhodně není třeba žádných ultra výkonných motorů, protože jejich výkon se při těchto klouzavých jízdách stejně ani nedá využít. Co ale naopak pomůže vždy, je vyrušení veškerých zbytečných přechodových odporů, takže je optimální originální děsné konektory Tamiya ihned nahradit kvalitnějšími, pro vyšší zatížení, např. pozlacenými dutinkami a banánky, tzv. G4, zbytečně dlouhé vodiče zkrátit na minimum a kabely od reglu napájet na motor přímo a vyrušit tak ty nesmyslné konektory které jen zvyšují odpor. Občas taky není od věci občas kontrolovat stav převodů, nastavení správné vůle pastorku a taky občas lehce prsknout do ložiska motoru trošku teflonového oleje (doporučuji GT85) aby se odpor snížil na minimum.

Uzavření diferenciálu  -Lidé na forech neustále řeší jestli na drift,či rally uzavřít přední,zadní,nebo oba dify.Asi záleží pouze na vás,které nastavení vám padne nejlépe.Já mám v plánu letos uzavřít přední i zadní.A to tou nejtuhšší vazelínou co najdu.

Různé možnosti na uzavření difu:

                                            -Zakoupit pevnou osu

                                             -Tavná pistole

Tavnou pistolí jsem uzavřel diferenciály i já.Bohužel jsem na foták nezachytil diferenciál po zalití tavnou hmotou (plašil sem at mi to nezatvrdne jak nechci.)Tady je pár fotek,podle kterých to snad pochopíte co a jak.

 

Tady,poté co rozděláte diferenciál nalijte hmotu z tavné pistole.Nedávejte ji tam moc - ani málo,aby jste pak byli schopni diferenciál zase složit  do původního stavu ( mluví za to má osobní zkušenost.Poprvé jsem tam toho dal moc,hmota ztrvdla a nešlo to zavřít.)

   

                                            -Tuhá vazelína

                                             -Nakrájené gumičky,či malá kolečka

  Úprava na zimní ridi - Například izolačkou oblepte všechny volné průduchy které v podvozku jsou.Vnitřní část zakryjte bordelkrytem.Ten pečlivě oblepte zase izolačkou.No a to by mělo stačit.Pro více informací zde.

Zvýšení světlé výšky -

Tuto rally úpravu uděláme tak, že odstraníme  část boku dílu,jež ze spoda kryje diferenciál.Takže ramena klesnou a tím pádem se zvýší světlá výška. Použijeme delší tlumiče než jsou ty původní třecí, to znamená že délka nových tlumičů by měla být 55-60mm.



 

 

 

 

 

 

TOPlist
 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek